Totalul afișărilor de pagină

luni, 24 octombrie 2011

Granada

...este un oraş în sudul Spaniei, capitala provinciei cu acelaşi nume. Cu o vechime de cca 2500 de ani şi o istorie tumultoasă, purtând amprenta civilizaţiilor care au stăpânit-o, astăzi, Granada este o perlă a Spaniei.
Cine oare putea să îi cânte frumuseţile ? N-o să credeţi, dar este un mexican : compozitorul şi cântăreţul Agustin Lara. Logic, melodia se numeşte Granada. Cine oare interpretează cel mai bine acestă odă adusă Grandei ? Nu, de data asta, nu mai este o surpriză : celebrul tenor spaniol Placido Domingo.
- Granada

Bonus :
- Barcarolle

2 comentarii:

  1. Este fascinant, mai ales in La Traviata - Three tenors -Pvarotti, Carreras, Domingo.

    RăspundețiȘtergere
  2. Firesc ! Despre Placido Domingo ... jos pălăria (deşi e o sintagmă cam suburbană !) ... ne vom reîntâlni cu el ...
    L-am ales pe Placido din două motive :
    1. Granada, o melodie extrem de frumoasă, o ştiu de multă vreme, dar interpretarea lui Placido mi se pare a fi cea mai "plină de suflet" ! Mulţi tenori au cântat-o şi mulţi alţi artişti au încercat să o "reîmprospăteze", dar niciunul nu se ridică la nivelul lui Domingo (părerea mea!).
    2. Barcarolle din opera lui Offenbach - pe care o ascult de multă vreme, în diverse interpretări - am "regăsit-o" în coloana sonoră a filmului "La vita e bella" (regizor şi rol principal - Roberto Benigni). A doua dată, am "redescoperit-o" pe albumul Together al cuplului Placido Domingo & Ytzhak Perlman ... Din nefericire, nu am găsit pe Youtube această variantă ...

    PS ... în acest răspuns la comentariu am "aruncat", deja, câteva provocări ... dacă sunteţi curioşi, urmaţi-le şi, cred, nu veţi avea de pierdut ...

    RăspundețiȘtergere